ارزیابی انتقال ایزو 9001 + نکات مهم

ارزیابی انتقال ایزو 9001 چگونه است؟ از چه طریقی می‌توان گواهینامه خود را انتقال داد؟
استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ در سطح بین‌المللی شناخته شده است. این گواهینامه برای هر سازمانی که از آن استفاده می کند، می تواند سودمند باشد. قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم بد نیست تعریفی از این گواهینامه و مزایای آن داشته باشیم.

ارزیابی انتقال ISO 9001

 

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ چیست؟

این گواهینامه بیش از یک میلیون سازمان در سراسر دنیا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. شرکت‌ها با دریافت یک سیستم مدیریت کیفیت می‌توانند مشاغل خود را بهبود کیفیت و کارایی فعالیت‌های خود را بالا ببرند.

گواهینامه ایزو در سطح بین‌المللی تنها به عنوان گسترده ترین استاندارد کیفی شناخته شده است، بلکه به عنوان یک راه قدرتمند برای بهبود تجارت مورد توجه بوده است.

دریافت این گواهینامه به سازمان کمک می‌کند تا به شکل مداوم بر کیفیت کسب و کار خود نظارت داشته باشند و بتوانند نقاط ضعف سازمان را شناسایی کرده و در جهت بهبود مشکلات آن تلاش کنند.

شما می توانید از طریق کارشناسان مربوطه بدانید که چگونه یک سیستم مدیریت کیفیت برای شرکت شما خوب است و با استفاده از مشاوره گرفتن بهترین روش برای پیاده‌سازی این سیستم و چگونگی بهره مندی از آن را کشف کنید.

در مرحله بعد اقدام به دریافت گواهینامه می‌کنید و در نهایت اگر نیاز به ارزیابی انتقال ایزو 9001 برای بروزرسانی گواهینامه خود در سال‌های بعد داشتید، می‌توانید از این کارشناسان برای انتقال بهره ببرید.

 

مرتبط بخوانید!  ایزو 10006: واقعا مناسب کاسبی شماست!؟

دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ کمک به شرکت می‌کند؟

1. گرفتن گواهینامه نه تنها در کاهش هزینه های سازمان اثر بخش خواهد بود، بلکه عملیات اجرایی را به راحتی پیاده سازی کرده و فعالیت‌های مجموعه به شکلی بهتر و مستمر بهبود خواهد داد.

2. برای شرکت در انواع مناقصه ها می توانید از وجود این گواهینامه بهره ببرید و خود را برای برنده شدن آماده کنید.

3. مشتری مداری شرط اصلی موفقیت در شرکت محسوب می‌شود. با دریافت گواهینامه ایزو می‌توانید طیف بیشتری از مشتریان را راضی نگه دارید.

4. قدرت شرکت خود را در جهت تجارت طولانی و پایدار افزایش خواهد داد.

5. با دریافت چنین مدرک بین المللی می توانید صدای حاکمیت قوی سازمان خود را به گوش سایر رقبا برسانید.

6. با دریافت ایزو ۹۰۰۱ می توانید با زیرگروه ها و البته ذینفعان خود به شکل بهتری تعامل و کار کنید.

 

ارزیابی انتقال ایزو ۹۰۰۱

 

ارزیابی انتقال ایزو 9001 چطور انجام می شود؟!

برای اینکه آخرین گواهینامه ایزو شما بروزرسانی شده و بر طبق آخرین اصلاحات سیستم مدیریت کیفیت جهانی باشذ، باید از ارزیابی انتقالی را استفاده کنید.

هرچند که مهلت آخرین ارزیابی‌ انتقال مربوط به ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ می‌شد، اما همیشه می توانید اقدام به دریافت
گواهینامه کنید.

در انتقال ایزو ۹۰۰۱ : ۲۰۰۸ به ایزو ۹۰۰۱ :۲۰۱۵ ویرایشات مختلفی انجام شده است که موارد زیر بخشی از این اصلاحات هستند:

1. وضعیت سازمان بر اساس الزامات موجود استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در اصلاحات جدید سنجیده می‌شود و یک گزارش از این آنالیز تهیه خواهد شد.

2. بر اساس بندی دیگر از ارزیابی انتقال ایزو و تمامی عواملی که می‌تواند این استاندارد را تحت تاثیر قرار دهند، از جمله موضوعات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ارزیابی های داخلی و خارجی و … طی فرآیندی بررسی می شوند.

3. سازمان ها باید تمام عواملی که تحت تاثیر فعالیت شرکت قرار می‌گیرند و با نام ذینفعان شناخته می‌شوند را در ارزیابی جدید مد نظر قرار دهند.

4. از دیگر عوامل تاثیر گذار در انتقال ارزیابی ایزو ۹۰۰۱ می توان تعیین پارامترهای سیستم مدیریت کیفیت، احراز رهبری، قرار دادن استراتژی و برنامه های سازمان در راستای اهداف جدید سیستم مدیریت کیفیت ایزو، آنالیز فرصت‌ها و ریسک ها را برشمرد.

البته این موارد تنها بخشی از ویرایشات گواهینامه ایزو خواهند بود.

 

مرتبط بخوانید!  ایزو ISO 10004 چیست و چه کاربردی دارد!؟

با ارزیابی انتقال ایزو 9001 به صورت مستمر با شناخته شده‌ترین استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در جهان بهبود یابید.

 

شما می توانید جهت دریافت خدمات مشاوره ارزیابی انتقال ایزو 9001 برای سازمان خود، مشاوره ایزو و یا ثبت درخواست مشاوره خود از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید یا با بخش پشتیبانی مجموعه ما تماس بگیرید: 09194680362 .

  • اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

برای نظر دادن وارد شوید یا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید .

با ما در تماس باشید!