الزامات قانونی صنایع غذایی

الزامات قانونی صنایع غذایی کدام موارد است؟ در صورتی که در حال راه اندازی یک کسب و کار مربوط به تولید مواد غذایی هستیم، چه الزامات غذایی را باید رعایت کنیم؟

دستیابی به استاندارهای تولید و آزمون صنایع غذایی

سازمان ملی استاندارد ایران ، متولی تدوین استنانداردهای ملی باشد، این سازمان در زمینه مختلف از جمله محصولات غذایی اقدام به تدوین استاندارد نموده است.

برای دستابی با استانداردهای مرتبط با هر محصولی ، ساده ترین راه، جستجو در میان لیست استانداردهای ملی از روی وب سایت رسمی این سازمان می باشد.

قدم اول الزامات قانونی صنایع غذایی :

قدم دوم الزامات قانونی صنایع غذایی :

قدم سوم الزامات قانونی صنایع غذایی:

  • انتخاب کمیته مورد نظر ، به عنوان مثال کمتیه خوراک و صنایع کشاورزی یا کمیته بسته بندی.
  • ثبت نام محصول در قسمت موضوع و جستجو

در این مرحله کلیه استاندارهایی که موضوع مورد نظر شما تا کنون به تصویب رسیده در دسترس شما قرار می گیرد .

قدم چهارم در الزامات قانونی صنایع غذایی :

در این مرحله شما می بایست تصمیم بگیرید که کدامیک از استانداردها مناسب برای محصول و سازمان شما می باشد . برای این کار میابیست هدف و دامنه کاربرد هر استاندارد را بررسی نموده و مشخص نمایید که دامنه ذکر شده آیا مناسب و همسو با محصول شما می باشد یا خیر.

توجه کنید که استانداردها معمولا دو گروه می باشند ، استانداردهای اصلی و روش های آزمون.

استانداردهای اصلی هر محصول ، شرایط کلی محصول ، پارامترهای کیفی و شرایط مناسب و بهینه تولید را تشریح می نماید . جهت حصول اطمینان از کیفیت هر تولید می بایست تست ها و آزمون ها مختلفی انجام پذیرد . روش انجام هر یک از این آزمون ها و تست ها در استانداردهای جداگانه ای مطرح شده اند که در متن اصلی استاندارد ، کلیه این روش های آزمون و همراه شماره استاندارد مربوطه ذکر شده است .

مرتبط بخوانید!  لینک های مفید در حوزه ایزو

همچنین توجه نمایید ، استاندارها تدوین شده به دو گروه اجباری و تشویقی تقسیم بندی می شوندو چنانچه محصول شما دارای استاندارد اجباری باشد ، شما می بایست پیش از آغاز فروش و توزیع محصولات خود نسبت به دریافت پروانه استاندارد اقدام نمایید.

دستیابی به الزامات قانونی صنایع غذایی

در این خصوص متولی قانونی معاونت غذا و دارو می باشد . مطابق با گروه خود اعم از تولید کننده ، واردکننده ، توزیع کننده و … شما می توانید از وب سایت این سازمان با سایر الزامات مورد نیاز خود دسترسی پیدا نمایید.

نیاز به خدمات استقرار ایزو و مشاوره ایزو دارید؟ با کارشناسان مجموعه رادمهر کوثر تماس بگیرید. به گرمی پاسخگوی شما هستیم. شماره پشتیبانی مستقیم : 09194680362

ارسال دیدگاه

برای نظر دادن وارد شوید یا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید .

با ما در تماس باشید!