شرایط دریافت ایزو

شرایط دریافت ایزو چیست؟ بسیار از سازمان ها زمانی که تصمیم به دریافت گواهینامه های ایزو میگیرند ، با این سوال مواجه می شوند که شرایط دریافت ایزو چیست؟

برای یافتن جواب این سوال، به شما توصیه می شود که ابتدا مقاله چه گواهینامه هایی برای شما مناسب است را مطالعه نمایید.

  • ثبت شرکت

ابتدا شما در قالب یک شرکت می توانید اقدام به دریافت گواهینامه ایزو نمایید، این بدین معناست که شما می بایست از نظر قانونی تمامی مراحل ثبت شرکت خود را انجام داده باشید و دارای شماره ثبت شرکت باشید. موارد قانونی دیگر نظیر بیمه و مالیات جزو الزامات دریافت گواهینامه ایزو نمی باشد ، بنابر این اگر مجوعه ای فاقد کد اقتصادی، پرونده مالیاتی و یا شماره کارگاه در بیمه تامین اجتماعی نیز باشد می تواند اقدام به دریافت گواهینامه های ایزو نماید.

  • استقرار سیستم

در ادامه، مهم ترین شرط دریافت گواهینامه ایزو استقرار تمامی الزامات استاندارد مورد نظر می باشد ، یعنی شما میابست بر اساس تمامی بندهای استاندارد مورد نظر فرایند پیاده سازی را انجام داده باشید . در مقاله مشاوره ایزو تمامی مراحل استقرار سیستم های مدیریتی بصورت جامع توضیح داده شده است، در صورت تمایل می توانید به آن مقاله مراجعه نمایید.

  • مجوز های قانونی

این مرحله بر اساس نوع استانداردی می باشد که شما استقرار آن را انجام داده اید.

چنانچه شما برای تولید و یا خدمت خود نیاز به مجوز های قانونی خاصی دارید، بطور مثال تولید کننده تجهیزات پزشکی می باشید و در حال استقرار ایزو 13485 هستید و یا تولید کننده صنایع غذایی می باشید و ایزو 22000 را در مجموعه خود استقرار داده اید ، می بایست علاوه بر پیاده سازی الزامات در پروسه دریافت پروانه های قانونی از نهاد های قانونی بالادستی خود قرار گرفته باشید. زیرا  یکی از بندهای تمامی استانداردهای ایزو رعایت قوانین و مقررات می باشد.

مرتبط بخوانید!  مشاوره خودارزیابی تعالی سازمانی : بهترین شرکت تهران!

البته باتوجه به الزام بسیاری از نهادهای قانونگذار مبنی بر دریافت گواهینامه ایزو، پیش از دریافت مجوز، شرکت های گواهی دهنده مجوز را برای سال اول تنها با استناد به شواهدی که نشان دهد سازمان برای دریافت پروانه اقدام نموده صادر می نمایند و در سال دوم حتما شرکت می بایست پروانه قانونی خود را دریافت کرده باشد.

نیاز به خدمات استقرار ایزو و مشاوره ایزو دارید؟ با کارشناسان مجموعه رادمهر کوثر تماس بگیرید. به گرمی پاسخگوی شما هستیم. شماره پشتیبانی مستقیم : 09194680362

ارسال دیدگاه

برای نظر دادن وارد شوید یا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید .

با ما در تماس باشید!