ایزو 31000 (ISO 31000) : دریافت در کوتاه ترین مدت!

ایزو 31000 : سازمان ها بدون توجه به اندازه و نوع با عوامل تاثیر گذار داخلی و خارجی مواجه می شوند که رسیدن و زمان رسیدن سازمان به اهدافش را غیرقطعی می کند. تاثیری که این عدم قطیت بر اهداف سازمان دارد “ریسک” نام دارد. با پیاده سازی اصول و دستورالعمل های ایزو 31000 در سازمان خود، می توانید میزان ریسک را کاهش دهید. در این مطلب به بررسی نکات این استاندارد می پردازیم. با مشاوران رادمهر کوثر همراه باشید. شما با استفاده از این شرکت می توانید ISO 31000 را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

ایزو 31000 چیست ؟

ریسک در تمامی فعالیت های یک سازمان وجود دارد. سازمان ها ریسک را با شناسایی آن، تحلیل آن و سپس سنجش اینکه آیا ریسک را باید به منظور برآورده کردن معیارهای ریسک، توسط برخورد با ریسک تعدیل کرد یا نه مدیریت می کند. ISO 31000  ریسک ها و کنترل ها را مورد پایش و بازنگری قرار می دهد تا ریسک را تعدیل کرده و اطمینان حاصل شود که نیازی به برخورد بیشتر با ریسک نیست. این استاندارد این فعالیت سیستماتیک و منطقی را به طور مشروح توصیف می کند.

با این که تمامی سازمان ها مدیریت ریسک را انجام می دهند ولی این ایزو تعدادی قواعد را که برآورده شدنشان برای اثربخشی مدیریت ریسک مورد نیاز می باشند را برقرار می کند. این استاندارد توصیه می کند که سازمان چارچوبی را به مقصود ادغام فرآیند اداره ریسک در حکمرانی کل سازمان، راهبرد، طرح ریزی و مدیریت آن و همچنین برای فرآیندهای گزارش دهی، خط مشی ها، ارزش ها و فرهنگ سازمان تکوین و اجرا کرده و به طور مستمر آن را بهبود دهد.

مرتبط بخوانید!  مشاوره تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی

مدیریت ریسک را می توان در کل سازمان، در بسیاری از حوزه ها و سطوح آن در هر زمان و همچنین برای وظایف، پروژه ها و فعالیت های خاصی به کار برد.

هدف از اجرای ISO 31000 چیست و چه کاربردی دارد ؟

هدف از تدوین این استاندارد ارائه اصول و رهنمودهایی عام در مورد مدیریت ریسک است. این استاندارد می تواند مورد استفاده هر بنگاه عمومی، خصوصی، اجتماعی، انجمن، گروه یا فرد باشد.

بنابراین این استاندارد خاص هیچ صنعت یا بخشی نیست.

این استاندارد را می توان در هر نوع ریسک با هر ماهیتی به کار برد، چه دارای عواقب مثبت باشد و چه منفی!

ایزو 31000
ایزو 31000

مزایای اجرای ایزو 31000  (ISO 31000) چیست ؟

هنگامی که مدیریت ریسک مطابق با این استاندارد اجرا و نگهداری شود سازمان را برای موارد زیر قادر می کند :

  • افزایش احتمال نائل شدن به اهداف
  • ترغیب به مدیریت پیشگیرانه فعال
  • آگهی از نیاز به شناسایی و برخورد با ریسک در سرتاسر سازمان
  • بهبود شناسایی فرصت ها و تهدیدها
  • انطباق با الزامات قانونی و نظارتی و نرمال های بین المللی مربوطه
  • بهبود گزارش دهی اجباری و داوطلبانه
  • بهبود حکمرانی
  • برقراری یک اساس قابل اطمینان برای تصمیم گیری و طرح ریزی
  • بهبود کنترل ها
  • تخصیص و استفاده اثربخش از منابع برای برخورد با ریسک
  • بهبود اثربخشی و کارآیی عملیاتی
  • ارتقاء عملکرد سلامت و ایمنی و همچنین حفاظت های زیست محیطی
  • بهبود ممانعت از تلفات و مدیریت حوادث
  • حداقل ساخت تلفات
  • بهبود یادگیری سازمانی و بهبود برگشت پذیری سازمانی

اجرا و پیاده سازی استاندارد 31000 مورد نیاز چه کسانی می باشد؟

افراد که مسئول تدوین خط مشی مدیریت ریسک درون سازمان هستند.

مرتبط بخوانید!  انجام ممیزی داخلی

افراد پاسخگو در برابر حصول اطمینان از اینکه ریسک درون سازمان به عنوان یک کل و یا درون ناحیه ای، پروژه ای یا فعالیتی خاص به نحوی کارا مدیریت می شود.

آن هایی که نیازمند ارزیابی اثربخشی سازمان در اداره ریسک هستند.

تدوین کنندگان استانداردها، راهنماها، روش های اجرایی و آیین نامه ها که تدوین می کنند که ریسک چگونه باید در محتوای خاص این مستندات مدیریت شود.

رویه ها و فرآیندهای جاری مدیریت ریسک در بسیاری از سازمان ها شامل اجزایی از مدیریت ریسک می باشد و بسیاری از سازمان ها قبلا یک فرآیند مدیریت ریسک رسمی را برای انواع خاصی از ریسک یا اوضاع و احوال برگزیده اند. در چنین مواردی سازمان می تواند تصمیمی مبتنی بر اجرای ایزو 31000 بگیرد.

برای مشاوره آسان می توانید با واتساپ شرکت رادمهر کوثر در ارتباط باشید.

شما می توانید جهت دریافت خدمات مشاوره ایزو 31000 (ISO 31000) برای سازمان خود، مشاوره ایزو و یا ثبت درخواست مشاوره خود از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید یا با بخش پشتیبانی مجموعه ما تماس بگیرید: 09194680362

ارسال دیدگاه

برای نظر دادن وارد شوید یا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید .

با ما در تماس باشید!